Podkast

Vi har egen Podkastkanal som heter Uroskolen. Den kan du høre på Apple, Spotify, Google, Podbean eller der du hører på podkast. Vi som jobber på Uroskolen har egne episoder der vi tar for oss de temaene, og de gjestene vi syntes er interessante. Tilsammen utgjør alle episodene egentlig et omfattende kurs og en total fremstilling av hvordan du kan bruke uroperspektivet i ditt eget liv. Lytt, bli inspirert og øv gjerne selv.

Da vi startet med podkaster lagde vi egne podkastkonsepter under UROskolens kanal. De enkelte lærerne hadde sine konsepter. Nå har vi gått vekk fra det. Dersom du vil høre episodene til en spesiell lærer finner du oversikten over det på lærerens egen side. Klikk på “om oss” og velg den læreren du ønsker å høre på.

• Uroskolen gjester andre podkaster

Vi er gjester i andre podkaster for å fortelle om vårt perspektiv på livet.

• Samtaler med Caspar

Caspar, som du kanskje har hørt i “Guro & Guru”, samtaler med gjester om temaer de er interesserte i, og ønsker veiledning på. Han setter uroperspektivet på hverdagslige og vanskelige temaer, og håper det kan inspirere deg til å gjøre noe nytt i ditt liv.

• Far & Sønn

Urolærer Helge T. Zimmer snakker med sønnen sin, Fridtjof, om de vanskelige tingene de aldri egentlig har snakket skikkelig om. Temaene er f.eks frykt, problemer på skolen, den vonde skilsmissen om alle de vanskelige valgene rundt konfirmasjonen. Dette er en unik podkast der du får høre hvordan det ser ut fra et ungdomsperspektiv.

• Nei, ikke nå!

I denne podcasten tar vi for oss ulike temaer som vi eller lytterne er opptatt av. Vi forsøker å være sårbare og by på våre egne erfaringer i livet, og dette forsøker vi å se på gjennom et UROperspektiv. Podcasten begynte som en foreldre / barn podcast, men med tiden innser vi at vi som foreldre har mange vanskelige ting i livet som påvirker hele familiedynamikken. Det at vi ser på oss selv og tar ansvar vil etter vår erfaring komme våre barn og familie tilgode.

• Alle har det vondt

Episodene handler om den smerten vi får i livet vårt, at det er helt normalt og til og med hvorfor den er så viktig. Urolærer Helge T. Zimmer, snakker med elever, lærere, gruppedeltagere om hvordan de har hatt vondt og hvordan de har brukt smerten til noe nyttig i livet sitt.

• Guro & Guru

Før Uroskolen, hadde Caspar Seip en podkastkanal sammen med Guro Tvedten som het “Guro & Guru”. Den inneholder mange veldig gode og relevante episoder innen uroperspektivet.

• Hva om det går bra?

Hva kan du gjøre når du ikke klarer å gjøre det du vet du bør? Hanne Sørvaag og Rikke Uberg Thorkildsen ble kjent da Hanne kom til Rikke som Urolærer. Sammen har de hatt mange fine og lærerike samtaler om uro, og om hvordan vi kan bruke uroen i livet vårt – fremfor å forsøke og få den vekk.

• Øyvind & Øystein

Vi forteller åpent om hvordan det er å være menn med uro. Vi snakker om vanskelige valg, parforhold, alkohol, mat, kropp og alt annet som setter i gang noe hos oss menn. Vi øver på å flytte oppmerksomheten mot hvordan virkeligheten kjennes på kroppen. Vi vil lære deg å skille dette fra kaoset som foregår i tankene – som tross alt bare er tanker.

• Informasjon fra Uroskolen

Her er episoder om hva som skjer på kurs og vandringer og annen generell informasjon fra Uroskolen.