Hva er Uroskolens høydeskrekklabratorium?

UROskolen arrangerer en utflukt til en ås i Osloområdet for at vi der sammen kan utforske vår uro knyttet til høyder. En lærer leder dette laboratorieeksperimentet. Hensikten med utflukten er å utforske uroen som noen av oss kommer i kontakt med når vi blir eksponert for høyder. Det er ikke nødvendig med noen forkunnskaper, du skal ikke gjøre noe som er farlig eller bli presset til noe du ikke selv vil prøve, det er ikke fysisk krevende og det er gjort på noen timer. Vi kan love at det blir interessant, morsomt, grensesprengende og lærerikt, og at flere helt sikkert kommer til å oppleve at frykten de tidligere har kjent ved høyder blir borte, og erstattet av en opplevelse av frihet, fryd og humor. Og andre gode ting.

Turen er beregnet til max 6 timer fra oppmøte til vi er tilbake til parkeringen. Du må ha med en sekk med matpakke og drikke for denne tiden, klær og fottøy tilpasset været og noe å sitte på.

Så har du utfordringer med høyder er det bare å melde seg på når det kommer ett nytt høydeskrekklabratoruim.
Velkommen!

Tidligere vandrer

For meg var vårvandringen en grundig, lærerik og utvidende fordypning i UROperspektivet. Jeg har aldri ledd så mye, vært så sårbar og møtt så mange fine folk, som den uka på tur. Det er godt å være menneske
igjen. Anbefales!

Tidligere vandrer

Vårvandringen ble en vakker og viktig personlig reise. Skogen ble et fristed fra livets travelhet og jeg opplevde å komme nærmere meg selv i møtet med naturen og de gode menneskene

Magi

Tidligere vandrer

Uroskolens vårvandring var en vakker og utfordrende reise, og samtidig også noe av det beste jeg har gjort for meg selv. Det å utforske meg selv og min egen uro, i fellesskap med andre med samme intensjon var veldig sterkt, og er noe jeg alltid har med meg. Å gå sammen mot uroen anbefales på det sterkeste.