"Valgets kvaler" En samtale mellom Hanne Sofie Claussen og Caspar Seip

Caspar Seip (født 1951) er en erfaren terapeut siden 1970-tallet. De siste 25 årene fungerte han som privatpraktiserende psykoterapeut i Oslo. For noen år siden forlot han det terapeutiske feltet fordi han innså at mennesker kan lære å forstå og bruke sinnet sitt til å skape et tilfredsstillende og bærekraftig liv. Derfor grunnla han UROskolen AS, et laboratorium for menneskelig utvikling og vekst, ledet av ham selv. På denne skolen lærer folk å akseptere og bære de uunngåelige smertefulle og ubehagelige sidene ved den menneskelige eksistensen på jorden. Caspar er godt kjent fra den norske podcastserien Guro & Guru, og også fra en rekke andre podcaster, inkludert podcastseriene til UROskolen. Han er en av to forfattere av bestselgerboken Kampen mot uroen (Gyldendal 2014) og holder workshops og foredrag i hele Norge. En av spesialitetene hans som har blitt veldig populær er vandring i villmarken, et laboratorium for utforskning av indre stress. Den siste sesongens naturlaboratorier inkluderer vandringer i Målselv, Dokka og Gausdal vestfjell.

På årets festival vil han snakke om årets festivaltema, valgets kvaler. samtalen vil bli ledet av rektor ved Oslo Fotokunstskole, Hanne Sophie Claussen, som også er en del av vårt kunstneriske råd. Han vil utforske temaet, og ved å bruke egne erfaringer fra 25 år som terapeut dele sine tanker rundt temaet. Publikum oppfordres til å stille spørsmål.

Sted: Kristiansund

Les mer og meld deg på her: https://www.nordiclightfestival.no/kunstnerslipp-1

26. oktober

UROdans